poniedziałek, 10 marca 2014

Islandzki sweter z Lopi cz.4

Korpus i wzorek na rękawach, czyli sweterek rośnie. Myślę, że powinnam zacząć od swetra dla Młodego, bo tam będę robiła zgodnie z wzorem. Sweterek z konikami muszę sama rozliczać, bo jest rozmiarowo mniejszy niż we wzorze.I nie wiem dlaczego, ale 18 oczek z Lettlopi na drutach 4,5 to u mnie więcej niż 10 cm, zmieniłam więc druty na 4 i prawie trzyma rozliczenia.
Wesoły kolorystycznie wychodzi sweterek, myślę, że te żywe kolory
zrównoważy góra.
 
 
A sweter dla młodego nazywa się  Odinn, wzór darmowy jest na stronie Ewy.
Kolory też mi się zgadzają, czarny, szary i biały.
Ale to jeszcze odległa przyszłość.
 

 

6 komentarzy:

  1. Serce mi się raduję gdy patrzę jak Twój sweter rośnie w siłę :)
    To jednak na Odinna się zdecydowałaś :)
    To był pierwszy męski wzór jaki wydziergałam, mam do niego sentyment :) Jest bardzo wdzięczny w robieniu i szalenie mi się podoba jego nazwa - w końcu Odinn to najważniejszy Bóg nordycki.

    Rękawy dziergasz oba na jednym drucie? Ja nie daję rady ze wzorami żakardowymi przy tej technice…

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na rękaw znalazłam sposób, najpierw wydziergałam każdy rękaw osobno do końca żakardu, a potem przełożyłam robótkę na jeden drut. Nie przepadam za dzierganiem rękawów, a na jednym drucie robi się je wygodniej.

      Ale mnie ucieszyłaś tłumaczeniem nazwy swetra. Ten wzór jest tak bardzo męski, że zwrócił moją uwagę przy zamawianiu wełny. Nie wiem, czy jednak nie powinnam zamówić zamiast szarego ten kolor z oryginalnego wzoru. Mam nadzieję, że zajrzysz i mi odpowiesz, mam jeszcze trochę czasu do 3 maja.

      Usuń
  2. Trafiłam tu przez Twoje piękne ananasy i zostaję na dłużej :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wychodzi wspaniale , nie spodziewałam się ,że niebieski i czerwony tworzą tak zgrany duet, na szczęście do końca już nie daleko, bo przyznam się , że ciekawi mnie efekt końcowy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor jest ładniejszy niż na zdjęciach, ale dopiero góra zrównoważy całość.

      Usuń