wtorek, 11 listopada 2014

Czapka z pomponem i słoniowe oczy

Ile dziergacie czapkę dla małej dziewczynki? Mnie to zajmuje jeden wieczór jak mam w głowie już gotowy projekt. Dostałam piękne kłębuszki bardzo mięciutkiej i milutkiej wełenki, włączyłam dobry film i tak powstała czapka dla Emilki


Musiałam uważnie dziergać, bo nitka miła ale ma tendencje do rozdwajania i jest leciutko śliska.
Użyłam najprostrzego wzoru w warkocze, rejestr : *6 o.p warkocz, 2o.p lewe, 4 o warkocz, 2 o lewe*
Warkocz z 4o prawych przeplatałam co drugi rząd, warkocz z 6 o prawych co czwarty rząd. To dość popularny wzór czapki.



A słoń dostał bardzo mądre słoniowe oczy, wyhaftowałam muliną, więc nie ma niebezpieczeństwa, że Młody w ferworze zabawy połknie oczy słonia. 



Ta zabawka ma jeszcze jedno zastosowanie, służy jako podpórka do karmienia, wspomniały o tym dziewczyny w komentarzach i z takim przeznaczeniem ją szyłam. Tylko nie wiedziałam, że szyjąc zabawkę nadaje się jej niepowtarzalny charakter, czego nie ma przy masowej prdukcji!!!.  Mój słoń jest spokojny i bardzo zrównoważony, przynajmniej tak go postrzegam. To na pewno dosrosły osobnik.


 Następnego słonia postaram się uszyć młodszego i z większym temperamentem. 




4 komentarze:

  1. na prosta szydelkowa czapeczke tez potrzebuje jednego wieczoru, inne czapeczki troche wiecej mi zajmuja
    Sliczny wzor, na pewno Emilce bedzie sie bardzo podobac
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna czapunia i świetny kolorek. Gratuluję i pozdrawiam. Ela

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Świetnie napisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba każda z nas posiada w domu chociaż jedną czapkę z pomponem, bo u mnie na pewno znajdę ich kilka nawet. Chociaż ostatnio udało mi się zamówić fajny beret wełniany https://hatfactory.pl/23-berety-welniane i to właśnie dzięki niemu jestem w stanie nosić się modnie.

    OdpowiedzUsuń