sobota, 10 sierpnia 2013

Peyote już umiem


Po sznurze koralikowym robionym szydelkiem chciałam spróbować ściegu peyote.
Potrzeba cierpliwości szczególnie przy pierwszych trzech rzędach, potem już sama przyjemność.
Wykorzystałam koraliki TOHO Treasure 12o i nici nylonowe Toho One-G Black.
Wzór z głowy, bo mam tylko trzy kolory koralików w tym kształcie.


Sznur nadal czeka na końcówki, kupiłam za szerokie. Ciężko mi jeszcze w tym wszystkim się połapać, a jak wchodzę na stronę sklepu z koralikami to jak sroka wszystko bym kupiła.
Nie zrażona trudnościami zrobiłam sesje fotograficzną w wersji koktajlowej:


oraz biurowej:


A sukienkę w kwiatki na szydełku skończę wraz z odchodzącym latem, zostało jeszcze 2 kwiatki i jakieś ramiączka. Nitki chowam systematycznie, nie dałabym rady pochować potem szystkich na raz, nie miałabym tyle cierpliwości. To jest cały kadłubek sukienki, wystarczy dołączyć ostatni rząd kwiatków na ramiona i zblokować. No i jeszcze podszewka, ale to wtedy, gdy sukienka znajdzie właścicielkę.


1 komentarz:

  1. Koncówki odpowiednio z rozmiarem :
    Koraliki 8/0:
    6 koralików = 10 mm końcówka (wew. 9,5 mm)

    Koraliki 11/0:
    6 koralików = 7 mm końcówka (wew. 6,5 mm)
    8 koralikow = 9 mm koncowka (wew. 8,5 mm)
    14 koralikow = 12 mm koncowka (wew. 11,5 mm)
    16 koralikow = 13 mm koncowka
    18 koralikow = 15 mm koncowka (wew. 14,5 mm)

    Koraliki 15/0:
    6 koralików = 6 mm końcówka (wew. 5,5 mm)
    24 koraliki = 16 mm końcówka

    OdpowiedzUsuń